POLITYKA PRYWATNOŚCI
Drodzy Użytkownicy!
Dbamy o Państwa prywatność i bezpieczeństwo przekazywanych danych. Dlatego też poniżej prezentujemy informacje o zasadach przetwarzania przez nas danych osobowych oraz plikach cookies, które są wykorzystywane przez nasz Sklep internetowy. Informacje te zostały przygotowane z uwzględnieniem RODO.
- Administratorem Danych Osobowych na stronie internetowej dostępnej pod adresem: www.dekoratyw.pl, jest firma:
Dalva Iwona Kartuszyńska,
ul. Bartoszycka 5A, 60-434 Poznań NIP: 6671707066
e-mail: kontakt@dekoratyw.pl - Szanując Państwa prawa, jako podmiotów danych osobowych oraz respektując obowiązujące przepisy prawa, w tym w szczególności Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane dalej RODO, ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (zwaną dalej Ustawą) i inne właściwe przepisy o ochronie danych osobowych, zobowiązujemy się do zachowania bezpieczeństwa i poufności pozyskanych od Państwa danych osobowych. Nasza firma jako Administrator Danych Osobowych wdrożyła odpowiednie zabezpieczenia oraz środki techniczne i organizacyjne w celu zapewnienia najwyższego stopnia ochrony danych osobowych.
- Wszelkie zapytania, wnioski, skargi dotyczące przetwarzania danych osobowych przez naszą firmę (Administratora Danych Osobowych), należy kierować na następujący adres e-mail: kontakt@dekoratyw.pl lub w formie pisemnej na adres Administratora Danych Osobowych, Dalva Iwona Kartuszyńska, Bartoszycka 5A, 60-434 Poznań
Korzystanie ze strony dekoratyw.pl, w szczególności złożenie zamówienia, rejestracja w sklepie, wysłanie zapytania przez formularz kontaktowy, rejestracja w bazie newsletter może wymagać podania danych osobowych takich jak:- imię, nazwisko,
- numer telefonu,
- adres e-mail,
- adres dostawy/korespondencyjny,
- w przypadku firm – również dane firmy: NIP, imię i nazwisko przedstawiciela
- Podanie danych wskazanych w punkcie poprzedzającym jest konieczne w następujących przypadkach:
- przy dokonywaniu zakupu w naszym Sklepie internetowym za pomocą udostępnionego na stronie internetowej Sklepu internetowego Formularza zamówienia (Zamówienie bez logowania/rejestracji Konta),
- w celu rejestracji klienta w bazie Kupujących, co jest dobrowolne; w takiej sytuacji przechowujemy dane klienta w naszej bazie, aby ułatwić klientom w przyszłości dokonywanie zakupów w naszym Sklepie internetowym,
- w celu nawiązania z nami kontaktu za pośrednictwem Formularza kontaktowego dostępnego w naszym Sklepie internetowym,
- w celu subskrypcji newslettera
- Przekazane nam dane będą wykorzystywane wyłącznie do celu, w jakim zostały przekazane, czyli do odpowiedzi na wysłane zapytanie, rejestracja konta w sklepie, obsługa zamówienia oraz zapis do newslettera.
- Administrator danych nie będzie przekazywać danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.
- Zebrane dane osobowe mogą zostać udostępnione instytucjom upoważnionym z mocy prawa, które są uprawnione do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów (np. organom ścigania).
- Zebrane dane osobowe mogą, w związku z realizacją czynności wymienionych w punkcie 4. zostać powierzone przez Administratora danych osobowych podmiotom trzecim, które są Procesorami tych danych osobowych tylko jeśli Administrator zawarł z tymi podmiotami umowy powierzenia danych osobowych.
- Każdy Procesor ma prawo przetwarzać powierzone dane osobowe tylko w imieniu Administratora i w celu wyraźnie określonym w wskazanych wyżej umowach powierzenia. Procesorami danych osobowych są współpracujące z Administratorem podmioty:
- świadczące usługi hostingowe na rzecz strony internetowej, na której działa nasz Sklep internetowy,
- świadczące usługi pocztowe, kurierskie i przewozowe w celu doręczania przesyłek z zamówionymi Produktami,
- świadczące inne usługi na naszą rzecz jako Administratora danych osobowych, które są niezbędne do bieżącego funkcjonowania Sklepu internetowego.
- Sklep internetowy korzysta z usług podmiotów zewnętrznych, którym mogą (ale nie muszą) być przekazywane Państwa dane. Poniżej znajduje się lista możliwych odbiorców Państwa danych:
- dostawca oprogramowania potrzebnego do prowadzenia sklepu internetowego
- podmiot realizujący dostawę towarów
- dostawca płatności
- podmiot zajmujący się optymalizacją Sklepu internetowego oraz wsparciem IT
- dostawca oprogramowania ułatwiającego prowadzenie działalności (np. oprogramowanie księgowe)
- podmiot zapewniający nam wsparcie techniczne
- podmiot zapewniający system mailingowy
- podmiot zapewniający usługi marketingowe
- podmiot zapewniający usługi statystyczne
- agencje marketingowe
- odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych
- Dane w formie elektronicznej będą przechowywane na zabezpieczonych hasłami serwerach, nośnikach oraz w systemach informatycznych.
- Dane w formie papierowej będą przechowywane w zamkniętych szafach, w pomieszczeniach zabezpieczonych zamknięciem na klucz oraz systemem alarmowym, do których dostęp mają jedynie osoby upoważnione do przetwarzania danych osobowych.
- Dane osobowe przetwarzamy przez czas niezbędny do osiągnięcia celów wymienionych w punkcie 6. Dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres dłuższy niż wskazany w zdaniu poprzedzającym, w przypadku gdy takie uprawnienie lub obowiązek nałożony na Administratora Danych Osobowych wynika ze szczególnych przepisów prawa lub gdy usługa, którą wykonujemy ma charakter ciągły. Do momentu, w którym:
- przestanie ciążyć obowiązek prawny, zobowiązujący do przetwarzania danych klienta
- ustanie możliwość ustalania, dochodzenia lub obrony ewentualnych roszczeń związanych z umową zawartą przez Sklep przez strony
- zostanie cofnięta zgoda na przetwarzanie danych, jeśli to ona była jego podstawą
- zostanie przyjęty sprzeciw klienta wobec przetwarzania jego danych osobowych – w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych klienta był uzasadniony interes administratora
- Zgodnie z przepisami RODO każda osoba, której dane osobowe przetwarzamy jako Administrator Danych Osobowych ma prawo do:
-
- bycia informowanym o przetwarzaniu danych osobowych, o którym mowa w art. 12 RODO
- dostępu do swoich danych osobowych, o którym mowa w art. 15 RODO
- poprawiania, uzupełniania, uaktualniania, sprostowania danych osobowych, o których mowa w art. 16 RODO,
- usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), o którym mowa w art. 17 RODO Mogą Państwo żądać usunięcia swoich danych osobowych przede wszystkim, gdy:
-
- cele, do których dane osobowe zostały pobrane, został osiągnięty np. zrealizowaliśmy w całości zawartą z Państwem umowę sprzedaży,
- podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych była wyłącznie zgoda, która następnie została cofnięta i nie ma innych podstaw prawnych do dalszego przetwarzania Państwa danych osobowych,
- wnieśli Państwo sprzeciw w oparciu o art. 21 RODO i uważają Państwo, że nie mamy żadnych nadrzędnych podstaw prawnych pozwalających na dalsze przetwarzanie Państwa danych osobowych,
- Państwa dane osobowe były przetwarzane niezgodnie z prawem tzn. w celach niezgodnych z prawem lub bez jakiejkolwiek podstawy do przetwarzania danych osobowych – proszę pamiętać, że w takim przypadku muszą Państwo mieć podstawę do swojego żądania,
- konieczność usunięcia Państwa danych osobowych wynika z przepisów prawa,
- dane osobowe dotyczą osoby małoletniej i zostały zebrane w związku ze świadczeniem usług społeczeństwa informacyjnego,
-
- ograniczenia przetwarzania, o którym mowa w art. 18 RODO
- przenoszenia danych, o którym mowa w art. 20 RODO
- wniesienia sprzeciwu od przetwarzania danych osobowych, o czym mowa w art. 21 RODO
- niepodlegania profilowaniu, o którym mowa w art. 22 w zw. z art. 4 pkt 4 RODO
- wniesienia skargi do organu nadzorczego (tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych), o którym mowa w art. 77 RODO
-
- W odniesieniu do prawa do usunięcia danych (prawa do bycia zapomnianym), zaznaczamy, że zgodnie z przepisami RODO nie mają Państwa prawa do skorzystania z tego uprawnienia, jeżeli:
- przetwarzanie danych osobowych klienta jest niezbędne do skorzystania z prawa do wolności wypowiedzi i informacji np. jeżeli klient zamieści swoje dane na blogu, w komentarzach itp.,
- przetwarzanie danych osobowych jest konieczne dla wywiązania się przez naszą firmę z obowiązków prawnych wynikającego z przepisów – nie możemy usunąć danych klienta przez okres niezbędny do wywiązania się z obowiązków (np. podatkowych), które nakładają na nas przepisy prawa,
- przetwarzanie danych klienta jest dokonywane na potrzeby dochodzenia, ustalenia lub obrony roszczeń.
- Jeżeli klient chce skorzystać ze swoich praw, o których mowa w punkcie poprzedzającym, proszę użyć właściwych zakładek w Sklepie internetowym, które pozwalają usunąć konto i dane zgromadzone w naszym Sklepie internetowym lub proszę przesłać wiadomość drogą poczty elektronicznej na adres e-mail: kontakt@dekoratyw.pl
- Każdy stwierdzony przypadek naruszenia bezpieczeństwa jest dokumentowany, a w razie wystąpienia jednej z sytuacji określonych w przepisach RODO lub Ustawy, o takim naruszeniu przepisów o ochronie danych osobowych informowane są osoby, których dane dotyczą
- Dane użytkowników strony dekoratyw.pl mogą podlegać profilowaniu w celach marketingowych, w tym do wyświetlania najlepiej dopasowanych treści do oczekiwań użytkownika, przy wykorzystaniu zewnętrznych mechanizmów analitycznych opierających swoje działanie o zbierane pliki cookies. Na stronie dekoratyw.pl wykorzystywane są tylko te mechanizmy, których właściciele posiadają certyfikaty, procedury lub inne formy potwierdzenia przetwarzania danych zgodnie z obowiązującymi na terenie UE przepisami o ochronie danych osobowych.
- Strona dekoratyw.pl zbiera automatycznie wyłącznie informacje zawarte w plikach cookies, czyli niewielkich plikach z informacjami zapisywanymi na urządzeniu użytkownika.
- Informacje zapisane w plikach cookies to anonimowe dane statystyczne dotyczące ruchu użytkownika w serwisie. Żadne z nich nie pozwalają na identyfikację użytkownika.
- Przeglądarka internetowa automatycznie usuwa pliki cookies, dla których upłynął termin ważności. Można też samodzielnie usunąć pliki cookies z przeglądarki w dowolnym momencie.
- Pliki cookies trwałe pozostają na urządzeniu przez dłuższy okres czasu (np. rok), a pliki sesyjne usuwane są po zamknięciu przeglądarki internetowej.
- Użytkownik może w opcjach przeglądarki zablokować przyjmowanie plików cookies ze strony dekoratyw.pl. Stosowanie takich ograniczeń może jednak doprowadzić do nieprawidłowego funkcjonowania strony.
- Jeżeli użytkownik nie wyraża zgody na profilowanie, powinien opuścić stronę dekoratyw.pl oraz usunąć pliki cookies z przeglądarki. Użytkownik może usunąć pliki cookie Google na swoim koncie w sekcji Ustawienia reklam: https://myaccount.google.com/privacy#ads i ograniczyć emisję reklam, a także usunąć swoje dane z bazy Analytics, korzystając z wtyczki: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout
- W kwestiach nieuregulowanych niniejszą Polityką prywatności, odpowiednie zastosowanie mają właściwe przepisy prawa powszechnie obowiązującego. W przypadku niezgodności postanowień niniejszej Polityki prywatności z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.